Поради як розвивати увагу, пам'ять, мислення й уяву
ЯК РОЗВИНУТИ УВАГУ
1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.
2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта збереглося досить добре, і в той же час увага потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного.
3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:
швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт; виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних; змінювати порядок переключення.
4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості
уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтеся принципу «треба», а не «хочу».Починайте роботу 'з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім, Чергуйте легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві.
5. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.
ДЕЯКІ УМОВИ УСПІШНОГО ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ
1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й надовго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.
2. Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.
3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.
4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти.
5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.
6. Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо.
7. Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.
ЯК РОЗВИВАТИ МИСЛЕННЯ
1. Розвивати мислення — означає насичувати свій розум знаннями.Джерелами знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга,заняття в гуртках і т. д.
2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.
3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Тому вчиться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.
4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак — спільна властивість розуму Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість, у рішенні різного роду логічних завдань, головоломках.
5. Виконуйте різні завдання на порівняння.
6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому.
7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.
6. 8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання
|
Рекомендована література :
- Очкань Г. О. Національно-патріотичне виховання в Україні на принципах християнської моралі // Нові технології навчання. — К.,2001. — Вип. 31. — С. 95–106.
- Вікова та педагогічна психологія. За ред. О.В. Скрипченко, Л.В.
- Волинська, З.В. Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – ст. 175-232. Зайцева З.Г. Школа та важковиховувані підлітки. – К., 1991.
- Лопушинський Ф.А., Осипенко П.Г. Запобігання правопорушенням неповнолітніх. К., 1969. – ст. 22
- Пістун І. П. Безпека життєдіяльності. Суми. 2000. – ст. 101.
- Погрібняк Є.П. Виховання важких підлітків. К., 1979. – ст. 14-16.
- Шквар О.Л. Методика роботи класного керівника.Хмельницький, 2002. – ст.8
- Оржеховська В. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх: Навч.-метод, посібник.- К.: ВіАН, 1996 рік;
- Васильківська І. Запобігання злочинності неповнолітніх в Україні: деякі аспекти // Право України.- 2004 рік;
- Квітка Я.М. Попередження адміністративних правопорушень серед неповнолітніх: дис. ... канд. юрид. наук: Я.М. Квітка; Національна академія внутрішніх справ України. - К., 2008 рік.
11. Казачінер О.С. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх.
12. Фіцула М. Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх / Михайло Михайлович Фіцула // Право України. – 1995. – № 8. – С. 44 – 46.
13. Бакаєв О. В. Профілактика правопорушень серед учнівської молоді / Олег Володимирович Бакаєв // Педагогічно-правова профілактика правопорушень серед учнівської молоді: Наук.-метод. зб. статей. – К., 1997. – С. 119 – 151
14. Васильківська І.П. Кримінологічні аспекти сімейного виховання / Держава І право: 36. наук, праць. — К.: Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького НАН України та ін., 1999. — С. 265-275.
- Кримінологічні проблеми профілактики правопорушень молоді – Просвіта. Київ. – 1986. — с. 153.
- Поволоцька С. До питання про дослідження злочинності неповнолітніх // Право України. — 2002. — № 11. — С. 120-124.
- Фіцула М. Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх // Право України. — 1995. — № 8. — С. 44—46.
- Запорожан І. Г. Педагогічні основи правовиховної роботи з молодшими школярами : дис. … канд. пед. наук / Запорожан І. Г. – Тернопіль, 2002. – 273 с.
- А. І. Оверченко ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОСВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ, СХИЛЬНИХ ДО ПРАВОПОРУШЕН
- Кашкарьов, Г.В. Врахування типологічних особливостей специфічних груп молоді в процесі соціальної роботи // зб. наукових праць БДПІ ( Педагогічні науки).-№ 1.-1999.-С.39-44.
- Оржеховська, В.М., Виноградова-Бондаренко, В.Є.Дитяча бездоглядність та безпритульність: історія,проблеми, пошуки:Навчальний посібник,-К.,2004.-78 с.
- Оржеховська В. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх: Навч.-метод, посібник.- К.: ВіАН, 1996.- 351 с
- Васильківська І. Запобігання злочинності неповнолітніх в Україні: деякі аспекти // Право України.- 2004.-№ 1.-С. 95-98.
- Соціальна робота з дітьми та молоддю: проблеми, пошуки, перспективи / За заг. ред. І. М. Пінчук, С. В. Толстоухової.- К.: УДЦССМ, 2000.- Вип. 1.- 276 с
- Головченко В. Правове виховання учнівської молоді: питання методології та методики.- К.: Наук, думка, 1993.- 134 с
- Запорожан І. Правове виховання молодших школярів: Навч.-метод, посібник.- Ужгород-Тсрнопіль: Мистецька лінія, 2002.- 158 с
- Ковчина І. Зміст і організаційно-правові форми роботи з дітьми та молоддю шкільного віку // Соціальна робота: технологічний аспект- К.: ДЦССМ, 2004.-С.347-355.
- Права дитини - права людини: Інформ.-метод, посібник Ш / Упор. 3. Галковська, T. Жданюк, С. Яровий.-К., 1999.- 148 с
- Васильківська І.П. Кримінологічні аспекти сімейного виховання / Держава І право: 36. наук, праць. — К.: Ін-т держави і права ім.В.М.Корецького НАН України та ін., 1999. - С. 265-275.
- Б а к а є в О.В. Профілактика правопорушень серед учнівської молоді / Педагогічно-правова профілактика правопорушень серед учнівської молоді: Наук.-метод, зб. статей. — К., 1997. - С. 119-151.
- Фіцула М. Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх // Право України. - 1995. - № 8. - С. 44—46.
- Черненко С.В. Особливості правового виховання учнів в процесі навчання / Педагогічно-правова профілактика правопорушень серед учнівської молоді: Наук.-метод, зб. статей. — К., 1997. — С. 61—71.
- Бєлавіна Т. І. Сучасні аспекти становлення культури громадянської та соціальної відповідальності учнівської молоді // Нові технології навчання. — К., 2001. — Вип. 30. — С. 63–73.
- Кобильченко В. В. Методологічні принципи становлення особистості // Проблеми освіти. — К., 2001. — Вип. 26. — С. 9–19.
- Оржехівська В. М. Педагогічна профілактика девіантної поведінки неповнолітніх. Орієнтована програма для педагогічних навчальних закладів України. — К., 1996.
І. Посібники:
- Ковальчук М. Я., Федорченко Т. Є. Профілактика правопорушень підлітків
в діяльності шкіл та правоохоронних органів / М. Ковальчук, Т. Федорченко //
навч.-метод, посіб. - Івано-Франківськ: Нова Зоря, 2007. - 212 с. (участь авт. - 5,5 Д.а.).
II. Статті у наукових фахових виданнях:
- Ковальчук М. Я. Особливості профілактичної роботи правоохоронних
органів із запобігання скоєння підлітками правопорушень і злочинів / М. Я.
Ковальчук // Теоретико-методичні основи виховання творчої особистості учнів в умовах позашкільних навчальних закладів: зб. матеріалів наук,- практ. конф. 30- 31 березня 2006 р. - Київ: Грамота, 2006. - С . 166-173.
- Ковальчук М. Я. Право на захист від жорстокого поводження та всіх форм насильства щодо неповнолітніх / М. Я. Ковальчук // Рідна школа. - 2007. - № 2. - С. 15-18.
- Ковальчук М. Я. Основні причини правопорушень підлітків у сучасний період / М. Я. Ковальчук // Рідна школа. - 2007. - № 7-8. - С. 35-38.
- Головко Н. І. Навчальна програма дисципліни “Соціально-педагогічна профілактика правопорушень” (для спеціалістів, магістрів). — К.: МАУП, 2005. —14 с.
- . Барна Т. І. Виховання духовності в сучасній молодій родині // Проблеми освіти. — 2001. — Вип. 25. — С. 166–172
- Бєлавіна Т. І. Сучасні аспекти становлення культури громадянсько та соціальної відповідальності учнівської молоді // Нові технології навчання. — К., 2001. — Вип. 30. — С. 63–73.
- Зайцева З. Г. Школа і важковиховувані підлітки. — К., 1991.
- Запобігання відхиленням у поведінці школярів. — К., 1992.
- Кобзар Б. С., Петухов Е. І. Запобігання відхилень у поведінці школярів. — К., 1992.
- . Комарова В. В. Алкоголізм, сім’я, спадковість. — К., 1981.
- Кучер М. К., Шость Н. В. Організація правового виховання неповнолітніх у закладах освіти: Навч.-метод. посіб. — К., 1996.
- Оржехівська В. М. Педагогічна профілактика девіантної поведінки неповнолітніх. Орієнтована програма для педагогічних навчальних закладів України. — К., 1996.
- Правове виховання учнів: Метод. посіб. / Авт.-уклад. М. М. Фіцула. — К., 1997.
- Хайруддінов М. А. Культура взаємовідносин між батьками і дітьми // Проблеми освіти. — К., 2001. — Вип. 25. — С. 200–2
|