Ср, 08.05.2024, 20:43
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость RSS 

Радомишльська ЗОШ І-ІІІ ст. №5 ім.В.Чорновола

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [0]
Для вчителів [21]
Тут пишемо матеріал корисний для вчителів
Для учнів [13]
Тут матеріал корисний для учнів
Для батьків [6]
Пишемо матеріал корисний для батьків
Проекти [1]
Сторінка психолога [4]
Поради психолога
Конкурси [11]
Поради батькам [5]
Поради учням [5]
План роботи [3]
Наше опитування
Нашому сайту 1 семестр оцініть його
Всього відповідей: 122
Наші друзі
Статистика
  
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
Форма входу
Калькулятор
Освітній портал

Каталог статей

Головна » Статті » Поради учням

Як розвивати увагу, память, мислення і уяву

Поради як розвивати увагу, пам'ять, мислення й уяву

ЯК РОЗВИНУТИ УВАГУ

1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.

2.   Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта збереглося досить добре, і в той же час увага потрібно кон­центрувати на головному, виділяючи його із другорядного.

3.   Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:

швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт; виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних; змінювати порядок переключення.

4. Розвивайте в себе вольові якості — це сприяє й розвитку стійкості
уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтеся принципу «треба», а не «хочу».Починайте роботу 'з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім, Чергуйте легкі й важкі справи, цікаві й нецікаві.

5.  Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.

ДЕЯКІ УМОВИ УСПІШНОГО ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ

1.   Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й надовго, є наявність інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.

2.   Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.

3.   Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.

4.   Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти.

5.   Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.

6.   Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов'язується з тим, що вже відомо.

7.   Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.

 

 ЯК РОЗВИВАТИ МИСЛЕННЯ

1.  Розвивати мислення — означає насичувати свій розум знаннями.Джерелами знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга,заняття в гуртках і т. д.

2.  Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.

3.  Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Тому вчиться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.

4.  Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак — спільна властивість розуму Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість, у рішенні різного роду логічних завдань, головоломках.

5.  Виконуйте різні завдання на порівняння.

6.  Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому.

7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ве­дення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.

6. 8.  Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання

Рекомендована   література :

  1. Очкань Г. О. Національно-патріотичне виховання в Україні на принципах християнської моралі // Нові технології навчання. — К.,2001. — Вип. 31. — С. 95–106.
  2. Вікова та педагогічна психологія. За ред. О.В. Скрипченко, Л.В.
  3. Волинська, З.В. Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – ст. 175-232. Зайцева З.Г. Школа та важковиховувані підлітки. – К., 1991.
  4. Лопушинський Ф.А., Осипенко П.Г. Запобігання правопорушенням неповнолітніх. К., 1969. – ст. 22
  5. Пістун І. П. Безпека життєдіяльності. Суми. 2000. – ст. 101.
  6. Погрібняк Є.П. Виховання важких підлітків. К., 1979. – ст. 14-16.
  7. Шквар О.Л. Методика роботи класного керівника.Хмельницький, 2002. – ст.8
  8.  Оржеховська В. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх: Навч.-метод, посібник.- К.: ВіАН, 1996 рік;
  9.  Васильківська І. Запобігання злочинності неповнолітніх в Україні: деякі аспекти // Право України.- 2004 рік;
  10.  Квітка Я.М. Попередження адміністративних правопорушень серед неповнолітніх: дис. ... канд. юрид. наук: Я.М. Квітка; Національна академія внутрішніх справ України. - К., 2008 рік.

  11.    Казачінер О.С. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх.

  12.    Фіцула М. Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх / Михайло Михайлович Фіцула // Право України. – 1995. – № 8. – С. 44 – 46.

  13.     Бакаєв О. В. Профілактика правопорушень серед учнівської молоді / Олег Володимирович Бакаєв // Педагогічно-правова профілактика правопорушень серед учнівської молоді: Наук.-метод. зб. статей. – К., 1997. – С. 119 – 151

  14.  Васильківська І.П. Кримінологічні аспекти сімейного виховання / Держава І    право:     36. наук, праць. — К.: Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького НАН України та ін., 1999. — С. 265-275.

  1.  Кримінологічні проблеми профілактики правопорушень молоді – Просвіта. Київ. – 1986. — с. 153.
  2. Поволоцька С. До питання про дослідження злочинності неповнолітніх // Право України. — 2002. — № 11. — С. 120-124.
  3.  Фіцула М. Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх // Право України. — 1995. — № 8. — С. 44—46.
  4.  Запорожан І. Г. Педагогічні основи правовиховної роботи з молодшими школярами : дис. … канд. пед. наук / Запорожан І. Г. – Тернопіль, 2002. – 273 с.
  5. А. І. Оверченко  ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОСВІДОМОСТІ ПІДЛІТКІВ, СХИЛЬНИХ ДО ПРАВОПОРУШЕН
  6. Кашкарьов, Г.В. Врахування типологічних особливостей специфічних груп молоді в процесі соціальної роботи // зб. наукових праць БДПІ ( Педагогічні науки).-№ 1.-1999.-С.39-44.
  7. Оржеховська, В.М., Виноградова-Бондаренко, В.Є.Дитяча бездоглядність та безпритульність: історія,проблеми, пошуки:Навчальний посібник,-К.,2004.-78 с.
  8.  Оржеховська В. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх: Навч.-метод, посібник.- К.: ВіАН, 1996.- 351 с
  9. Васильківська І. Запобігання злочинності неповнолітніх в Україні: деякі аспекти // Право України.- 2004.-№ 1.-С. 95-98.
  10.  Соціальна робота з дітьми та молоддю: проблеми, пошуки, перспективи / За заг. ред. І. М. Пінчук, С. В. Толстоухової.- К.: УДЦССМ, 2000.- Вип. 1.- 276 с
  11.  Головченко В. Правове виховання учнівської молоді: питання методології та методики.- К.: Наук, думка, 1993.- 134 с
  12.  Запорожан І. Правове виховання молодших школярів: Навч.-метод, посібник.- Ужгород-Тсрнопіль: Мистецька лінія, 2002.- 158 с
  13.  Ковчина І. Зміст і організаційно-правові форми роботи з дітьми та молоддю шкільного віку // Соціальна робота: технологічний аспект- К.: ДЦССМ, 2004.-С.347-355.
  14.  Права дитини - права людини: Інформ.-метод, посібник Ш / Упор. 3. Галковська, T. Жданюк, С. Яровий.-К., 1999.- 148 с
  15. Васильківська І.П. Кримінологічні аспекти сімейного виховання / Держава І право: 36. наук, праць. — К.: Ін-т держави і права ім.В.М.Корецького НАН України та ін., 1999. - С. 265-275.
  16. Б а к а є в О.В. Профілактика правопорушень серед учнівської молоді / Педагогічно-правова профілактика правопорушень серед учнівської молоді: Наук.-метод, зб. статей. — К., 1997. - С. 119-151.
  17. Фіцула М. Педагогічні проблеми профілактики правопорушень неповнолітніх // Право України. - 1995. - № 8. - С. 44—46.
  18. Черненко С.В. Особливості правового виховання учнів в процесі навчання / Педагогічно-правова профілактика правопорушень серед учнівської молоді: Наук.-метод, зб. статей. — К., 1997. — С. 61—71.
  19.  Бєлавіна Т. І. Сучасні аспекти становлення культури громадянської та соціальної відповідальності учнівської молоді // Нові технології навчання. — К., 2001. — Вип. 30. — С. 63–73.
  20.  Кобильченко В. В. Методологічні принципи становлення особистості // Проблеми освіти. — К., 2001. — Вип. 26. — С. 9–19.
  21.  Оржехівська В. М. Педагогічна профілактика девіантної поведінки неповнолітніх. Орієнтована програма для педагогічних навчальних закладів України. — К., 1996.

                                               І. Посібники:

  1. Ковальчук М. Я., Федорченко Т. Є. Профілактика правопорушень підлітків

в діяльності шкіл та правоохоронних органів / М. Ковальчук, Т. Федорченко //

навч.-метод, посіб. - Івано-Франківськ: Нова Зоря, 2007. - 212 с. (участь авт. - 5,5  Д.а.).

                       II. Статті  у наукових фахових виданнях:

  1.  Ковальчук М. Я. Особливості профілактичної роботи правоохоронних

органів із запобігання скоєння підлітками правопорушень і злочинів / М. Я.

Ковальчук // Теоретико-методичні основи виховання творчої особистості учнів в умовах позашкільних навчальних закладів: зб. матеріалів наук,- практ. конф. 30- 31 березня 2006 р. - Київ: Грамота, 2006. - С . 166-173.

  1.  Ковальчук М. Я. Право на захист від жорстокого поводження та всіх форм насильства щодо неповнолітніх / М. Я. Ковальчук // Рідна школа. - 2007. - № 2. - С. 15-18.
  2.  Ковальчук М. Я. Основні причини правопорушень підлітків у сучасний період / М. Я. Ковальчук // Рідна школа. - 2007. - № 7-8. - С. 35-38.
  3. Головко Н. І. Навчальна програма дисципліни “Соціально-педагогічна профілактика правопорушень” (для спеціалістів, магістрів). — К.: МАУП, 2005. —14 с.
  4. . Барна Т. І. Виховання духовності в сучасній молодій родині // Проблеми освіти. — 2001. — Вип. 25. — С. 166–172
  5.  Бєлавіна Т. І. Сучасні аспекти становлення культури громадянсько та соціальної відповідальності учнівської молоді // Нові технології навчання. — К., 2001. — Вип. 30. — С. 63–73.
  6.  Зайцева З. Г. Школа і важковиховувані підлітки. — К., 1991.
  7.  Запобігання відхиленням у поведінці школярів. — К., 1992.
  8.  Кобзар Б. С., Петухов Е. І. Запобігання відхилень у поведінці школярів. — К., 1992.
  9. . Комарова В. В. Алкоголізм, сім’я, спадковість. — К., 1981.
  10.  Кучер М. К., Шость Н. В. Організація правового виховання неповнолітніх у закладах освіти: Навч.-метод. посіб. — К., 1996.
  11.  Оржехівська В. М. Педагогічна профілактика девіантної поведінки неповнолітніх. Орієнтована програма для педагогічних навчальних закладів України. — К., 1996.
  12.  Правове виховання учнів: Метод. посіб. / Авт.-уклад. М. М. Фіцула. — К., 1997.
  13.  Хайруддінов М. А. Культура взаємовідносин між батьками і дітьми // Проблеми освіти. — К., 2001. — Вип. 25. — С. 200–2
Категорія: Поради учням | Додав: Наташа (12.03.2016)
Переглядів: 811 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Радомишльська ЗОШ І-ІІІ ст. №5 ім. В.Чорновола© 2024
вул. Соборний Майдан, 6 м. Радомишль 12201